Aangekomen - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Marije Langstraat - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Marije Langstraat - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

04 Februari 2013 | Malawi, Lilongwe

Het eerste berichtje vanuit Lilongwe!!!

Na een goed vlucht gister aan het eind van de middag aangekomen in Lilongwe. De vlucht was zowaar nog gezellig! Vanaf Frankfurt tot Addis Ababa heb ik samen gereisd met een Oostenrijkse studente Sofie. Zij is nu aan het lesgeven in Zanzibar :-). In Addis was het 1 grote chaos. Ik heb daar 3 uur in een kale ruimte, zonder eten of drinken (wat heel naar is als je heeel veel dorst heb) moeten wachten. Vrijwel alle info schermen waren kapot en boarden kan ook best met twee vluchten per gate.... Maar goed. You get the picture!!

In Lilongwe naast naast mezelf gelukkig ook gewoon mijn bagage aan :-). En werd ik gelijk opgewacht door VSO. Snel naar het hotel gebracht (ik heb mijn ogen onderweg uitgekeken), waar ik 5 minuten had om mezelf op te frissen en gelijk naar de eerste meeting :-s. Maar goed. Gisteravond na de info gelijk als een blok inslaap gevallen en heerlijk geslapen!!!

Tot zaterdag volg ik nu de In Country Training, samen met 3 Filipijnse vrouwen, een Oegandees, een Indonesier en een Duitser. Vandaag de eerste taalles gehad en deze gelijk in praktijk mogen brengen in de winkels van Lilongwe. Serieus, dat is het rijke deel en ik kijk nu al mijn ogen uit!!!!

Hier ook gehoord dat ik toch echt naar Nsanje ga. En serieus, iedereen die ik het vertel reageert als volgt: Really!!! (grote ogen) en they start laughing.. Oke. Dat is bemoedigend... Maar goed, ook al gehoord dat de weg naar de Nsanje de mooiste sceneries van Malawi heeft!! Dus dat is dan wel weer goed :-).

Zo lekker bij het eten aanschuiven (tot nu toe prime hoewel Nsima echt een smakeloos goedje is). Oh, en tot nu toe hebben ze gewoon wc-papier!!

Doeg!!! (of Tionana!!!)

  • 04 Februari 2013 - 17:37

    Olaf Van Velthuijsen:

    Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen, nuj gaat het avontuur pas echt beginnen.

    Veel succes en plezier ook natuurlijk!

    Gr Olaf

  • 05 Februari 2013 - 16:31

    Ard De Zeeuw:

    Fijn dat je uiteindelijk, met bagage en al, goed aangekomen bent. Geniet van alle indrukken, benieuwd naar de volgende!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Van februari 2013 tot februari 2014 werk ik voor de organisatie VSO in Nsanje, zuid Malawi. Hier ga ik, samen met de lokale overheid, een plan opstellen om de gevolgen van klimaatverandering te beperken en dit implementeren in het lokale beleid. Op deze site hou ik een persoonlijk dagboek bij van mijn leventje daar. Kijk ook op mijn site: www.bynatureadvies.nl

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 503
Totaal aantal bezoekers 45513

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 02 Februari 2014

By Nature goes Malawi

Landen bezocht: